13 Aralık 2017

Kiraz Hoca’yı Ziyaretimiz / Bekir AKKAYA



Benimde yer aldığım Kiraz Hoca’yı ziyareti  konu alan  Ekrem Saygı'nın“ Anılarda Kalanlar Yazısı”nda  anlatılanların  yanlışlığı benim bu yazıyı yazmama neden oldu. Üstelik söz konusu bölgemizin en önemli simalarından Rahmetli Korgan’lı Kiraz Hoca Mehmet Akkiraz Hoca'dır. Ve bizler Kiraz Hocanın son zamanlarında elini öperek duasını almış üç kişiyiz. Bizim ziyaretimizden sonra çok da yaşamadı. Allah Rahmet eylesin. 
            Ekrem Saygı yazısında belirttiği gibi Mustafa Çaya,  Ekrem Saygı ve ben Bekir Akkaya birlikte rahmetli Kiraz Hoca ( Mehmet Akkiraz)’ı ziyarete gittik. Ziyaret nedenimiz ise  benden kaynaklı olup bilinçli bir ziyarettir.
            Hocamızı ziyaretimizden bir gün önce Cuma akşamı Felsefe Öğretmeni Ramazan Uzuntarla’nın evine makine mühendisi çok değerli bir
misafir gelir. Bu nedenle Öğretmenimiz Ramazan Uzuntarla misafiri ile birlikte sohbet etmek maksadı beni de evine davet etmişti.       

Mühendis ağabey İstanbul Teknik Üniversitesi mezunu olup rahmetli Necmettin Erbakan Hoca’nın da arkadaşıdır. Kendisi Refah Partisi Karadeniz Bölgesinden sorumlu parti müfettişidir. Karadeniz’de bütün il ve ilçeleri dolaşarak Refah partisini teftiş etmektedir. Bir gün önce de Korgan ilçesine gitmiş Rahmetli Erbakan’ın elini öptüğü Kiraz Hocayı ziyaret ederek onun elini öpmüş ve duasını almıştır. 
            Ben o akşam İlgili mühendis ağabeyden Kiraz Hoca ile ilgili hiç duymadığım kadar bilgi aldım. Kumru’nun Fizme köyünden olan ben burnumuzun dibinde Korgan ilçesinde bulunan bir ulemayı ziyaret etmemekten utandım. Ve o akşam sohbetten çok etkilendim. En kısa zamanda da  ziyaret etmeye karar verdim.
            Rahmetli babam Mehmet Akkaya Hoca’dan Kiraz Hoca’nın tasavvuf yönüne dair çok sohbetini dinledim. Sivaslı İhramcızade İsmail Toprak Hazretleri ile Kiraz Hoca’nın ilişkilerine dair bir çok sohbete şahit oldum. Babam Sivas’a bağlı bir tasavvuf ehli kişi idi. Annem de öyle. Kiraz Hoca bana yabancı değildi ama hiçte ziyaret etmemiştim. Ama şimdi karar verdim ve ziyaret edecektim.       
Bir gün sonra cumartesi. Mustafa Çaya ile Ekrem Saygı bize geldiler. Uzun sohbetten sonra “akşam misafirlikte makine mühendisi ağabeyin Kiraz Hoca ile ilgili anlattıklarını” onlara aktardım. Ve birlikte Kiraz Hoca’yı ziyaret etme kararı vererek Korgan’a Kiraz Hoca’yı ziyarete gittik.
            Hocanın evine gittiğimizde hasta olduğunu söylediler ve bizi uzunca beklettiler. Biz de ısrarla görüşmek istedik. Sonunda ahşap bir merdivenden çıkarak hocanın odasına götürdüler. Küçük bir oda ve hoca bizi yatakta oturduğu halde karşıladı. Hasta olduğu her halinden belli idi. Odada küçük bir soba yanıyordu. Ve oda sımsıcaktı. Odada bizim üçümüzden başka kimse yoktu.
           
İlk girdiğimizde her birimiz Kiraz Hoca’nın elini öptük. Her birimize tek tek “Hoş Geldiniz” dedi.  Yatağın içerisinde oturuyordu. Bizlerde dizlerimizin üzerine yere oturduk. Uzun sohbetin ardından bizlere ziyaret sebebimiz sordu. Biz de kendisine “içimizde huzursuzluk olduğunu, ibadetlerimizi isteyerek yapamadığımızı, kendilerinden dua talep ettiğimizi” söyledik. Önce Mustafa Çaya’yı sonra beni daha sonra da Ekrem Saygı’yı tek tek yatağın üzerine ve dizinin dibine oturtarak sağ elini gömleğimizin içine sokup kalbimizin üzerine koyup bizlere dua okudu. Bu eylemi her birimize ayrı ayrı yaptı.
Sonra da üçümüze birden “sizlere özel okuyorum, bunu kimseye söylemeyin “Kiraz Hoca bize okudu” demeyin, yoksa herkes kapıda kuyruk oluşturur.” Dedi. 
            Daha sonra geç vakit Korgan’dan Kumru’ya geldik.
            Yazı içerisinde Ekrem Saygı’nın diğer değerlendirmelerine söylenecek söz bulamıyorum. Değerlendirmeler tamamen saçma.  Bu yazıyı  adım geçtiğinden değil, Kiraz Hoca’nın adının geçmesinden kaynaklı olarak kaleme aldım. Ekrem Saygı benim “köşeye çekilmediğimi” bu yazıyı okuduktan sonra anlar. Arkadaşım Ekrem’e benim önerim “başkaları ile ilgili kanaatlerini kendisine saklamasını, tasavvuf, şeyh ve mürit ile ilgili söylemlerini tekrar gözden geçirmesini, Kiraz Hoca ile ilgili ufacık bir araştırma yapmasını, en azından  GOOGLE  AMCAYA “Kiraz Hoca Korgan”yazıldığında 14.600 sonucun çıktığını, özellikle üçüncü şahıslarla ilgili hatıralarını yazarken duygularını ve zaaflarını yazıya katmamasını özellikle öneririm.
            Selam ve saygılarımızla.
Ekrem Saygı’nın İlgili Yazısını Okumak İçin :    http://bekirakkaya.blogspot.com.tr/2017/11/anilarda-kalanlarekrem-saygi.html
           
                                      Kiraz Hoca Kimdir?

            Mehmet AKKİRAZ (1898-1997)

1898 yılında Korgan'da doğan Mehmet AKKİRAZ, halk arasında "Kiraz Hoca" namiyle tanınırdı. Babasının ilme verdiği önem ve değerin ışığında yörede bulunan mahalli medreselerde çeşitli hocalardan dersler aldı. Daha sonra zamanın alimi Fizmeli Abdurrahman Hoca'nın medresesine kaydolarak oradan dört yıla yakın çeşitli dersler aldı.
          1.Dünya Savaşını'nın çıkması ile birlikte askere alındı. Askerde bulunduğu sırada "tifo" hastalığına yakalandı ve kurtuluş ümidi olmadığından askerliği üç yıl ertelendi. Yakalandığı bu hastalıktan kurtularak askerlik görevini tamamladı. Vatani görevinin bitiminden sonra resmi görevli olarak Korgan Merkez Camii imam-hatipliğine atandı. Aynı yerde bu görevine 54 yıl devam etti.1973 yılında da rahatsızlığı nedeniyle kendi isteği üzerine emekli oldu.   
  Korgan'a imam olarak atandıktan sonra buraya Merkez Cami'yi inşa ettirdi ve Korgan'ın kurulmasına katkıda bulundu. Daha sonra ilçe merkezi, mahalle ve köylerinde cami, Kur'an Kursu ve okul gibi birçok binanın yapılmasını sağladı. Emekli olduktan sonra da bu faaliyetlerine devam eden Kiraz Hoca ilçenin birlik ve beraberliği için her zaman gayret gösterdi. Bunun için vakıf ile sosyal, okul ve hayır derneklerinin kuruculuğunu yaparak bu derneklerin faaliyetlerine devam etmesini sağladı.
Bütün bunları yaparken dini açıdan da ilçe ve yörede rehber olmuş alim bir kişiliğe sahiptir. Bu vasfından dolayı da tüm yörede ve Türkiye'de tanınan ve ziyaretçisi eksik olmayan bir kişi olmuştur.
             Kiraz Hoca 16 Haziran 1997 günü hayatını vakfettiği Hakk'ın rahmetine kavuşmuştur.
  Bekir AKKAYA / 13 Aralık 2017/ Kumru
******

©© Bekir Akkaya Blogspot Copyright 2000 ©© Sitemizde yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. Kaynak göstererek kullanmaya özen gösteriniz. Tüm metin, resim ve içeriğin hakları https://bekirakkaya.blogspot.com.tr/ye aittir. 5846 Sayılı Kanuna rağmen çalınan her türlü içeriğin hukuki ve cezai sorumluluğu çalanın kendilerine aittir. ©

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...